Wednesday 28 March 2012

Sesi pecahkan lemak di Royal Park

Lepas makan nasi kerabu dengan jayanya ( tambah 3 kali ), En.Hubby terus ajak jogging. Aku tanya kat mana. Kat Royal Park. Dan aku tak pernah sampai lagi Royal Park ni. Yey!. Aku terus dengan tergedik-gediknya nak pergi. 




Persediaan untuk keluar rumah, perlu memakai segala jenis benda dalam pic di atas. Huhu, sebabnya sinaran uv kat sini sangat kuat. Dah ada warga oz yang meninggal akibat dari kanser kulit. Seramai lebih kurang 400,000 warga oz yang didiagnosis mengidap penyakit ni. Jadi, langkah pencegahan perlu di ambil. Jadi aku sebenarnya sentiasa pakai losyen. Dalam rumah ke, luar rumah ke. Walaupun dah letak losyen dan krim pelembab sebakul kat muka, kulit aku masih menggelupas. Huhu.  Sebab, dah orang melayu kan?. Sejuk beku macam mana pun cuaca kat sini, nak kene mandi jugak walaupun sekali sehari. Bila mandi air panas, kulit akan jadi lebih kering dan lebih memerlukan losyen dan pelembab dalam kadar yang banyak dan segera. Fuhhh!. Penat membebel. Bila keluar rumah, kene pakai sunglasses. Kat sini it's a must, not fashion anymore huhu. Dah siap melosyen bagai, jom keluar


Taman depan rumah, cantik kan?.Bila cuaca cerah macam ni, best sket snap pic

Setelah berjogging ( lebih banyak jalan ) sampai nak pensan iaitu lebih kurang 2 km, maka sampailah ke Royal Park. Pastu aku tengok Royal Park tu punya la luas, terus rasa nak sambung pensan. Huwaaa!!. Tengokla peta kat bawah ni

Nampak tak yang bulat tu, aku pusing kat situ je.. hehehe

Jalan je terus rasa dahaga air. Tapi jangan bimbang, sememangnya bekalan air mineral bersih lagi sejuk menyamankan di sediakan bersepah-sepah kat sini. Bagus kan?. Peneguhan positif bagi mereka yang berjalan, berjogging, berbasikal dan tidak bagi mereka yang naik kereta hehehe.

Kita minum dulu!!!. Yang kat bawah tu air untuk anjing..

Kat sini aku bole tengok orang jogging 24 jam. Tak kira masa dan cuaca. Panas terik kah, sejuk beku kah, orang akan tetap berjogging. Juga tak kira tua muda, tolak anak dalam stroller pun boleh sambil berjogging, bawak anjing jalan-jalan sambil berjogging. Macam-macam pesen la. Bagus kan?. Taman depan rumah aku ni tak pernah tkde orang. Asyik penuh memanjang. Ok, dah habis merapu.. jom layan pic..hehe

Padang bulat yang luas, semak tu sengaja di biarkan. Bush area

Cantik kan nampak Melbourne dari sini

Burung-burung tengah korek tanah cari makan

OTW balik rumah aku jalan kaki je, lalu jalan yang tak pernah pergi. Terkejut bila sampai satu area tu bunyi burung sangat bising. Tengok2 ramai sangat burung kakak tua ( yang aku tkleh nak snap pic sbb bateri dh kong ) dan burung kat atas ni berkeliaran cari makan. Yang paling aku suka tgk burung kakak tua. Kaler sangat cantik, merah, hijau dan kuning. Bergayut2 di pokok. Penuh dan bising!. Suasana yang sangat best bagi pencinta binatang macam aku hahah. En. Hubby cakap aku boleh keje volunteer kat zoo tepi rumah tu haa. Kekeke. 

Okla, till then. Nak rehat dulu.



No comments:

Post a Comment