Wednesday 7 March 2012

Royal Botanic Garden

Setelah puas melompat-lompat di SOR, aku dan En.Hubby berjalan kaki ke Royal Botanic Garden yang terletak setentang dengan SOR. Masih ada lagi bunga-bunga tinggalan dari spring. Tapi kebanyakannya dah tkde la. So, aku dengan bahagianya berpusing-pusing dan snap pic tak henti-henti.


Royal Botanic Garden ni mempunyai keluasan sebanyak 38 hektar dan mempunyai lebih kurang 10,000 jenis tanaman. Dibuka sejak tahun 1846 dan setiap tahun lebih kurang 1 juta pelancong datang ke sini.


Yang ni peta kanak-kanak punya version. Menarik kan?. Terus la budak2 rasa macam nak melompat bila tengok peta ni.


Yang ni peta version orang muda macam aku kekeke. Terus rasa macam nk pensan je nak round. Luas weii..

Neway, aku tetap sangat bahagia berjalan-jalan taman ni. Ada banyak section native vegetation, non native traditional, plants science dan macam-macam lagi. Haa.. kat taman ni jugak la aku jumpa serai dengan daun kesum. Tetiba terus rasa nak amik. Tapi, tak ambik pun heheh.

Ok, lets enjoy the pic..

Pokok bunga ni aku nampak masa memula masuk garden ni. Comel. Macam bawang putih je.. heheh

Menarik kan cara dia gubah pokok ni..

Pokok ni banyak jumpa kat laman rumah orang

Kacau En. lebah tengah cari makan, kekeke

Cantik tak?. Nama pokok ni, Auero Marginata , Gilt-edged Japanese Spindle Tree


Nama pokok ni comel, kakaka


Daun kesum!!!


En.rama-rama pulak tengah lunch


Tasik yang mendamaikan..


Eh?.Eh?.. ini kami.. heheheh :P


Sebenarnya banyak pagi pic yang aku snap dengan menggunakan smartphones yang mempunyai 8 megapixels je nih. Orang lain snap pic dengan kamera canggih2. Tapi, aku guna smartphones kesayangan nih. Aku tkleh nak update semua. Tak larat. Kakaka..

Till then, mau tido plak. Penat jalan..

No comments:

Post a Comment