Thursday 26 April 2012

Melbourne Bike Share Tour

2 minggu lepas aku dan En.Hubby merayap dengan berbasikal. Last time aku naik basikal rasanya masa aku form 5. Berbelas tahun yang lepas. Heh!.Xcited untuk naik beskal lagi. Di Melbourne ada perkhidmatan Melbourne Bike Share. Ini adalah salah satu cara untuk tourist pusing seluruh Melbourne. Dengan menyediakan 50 buah stesen basikal, ia sebenarnya sangat mudah. Dan sebenarnya pulak, bila mengayuh basikal dengan cardigan yang labuh serta angin kuat itu tidak mudah. Huwaaa!!. Ponek den ngayuh, benti banyak kali huhu. Ok jom layan pics.


Melbourne Bike Share..

Inilah beskalnya. Comel kan?.Nampak je macam berat, tapi sebenarnya ringan. Owh, aku kene betulkan tempat duduk yang paling rendah, kalau tak, insyaAllah aku tkleh naik. Hehehe

Haa ni lah mesin sewa. Guna credit card je. Kami berdua guna beskal dalam sejam lebih 14 Aud. Ok la tu. Tapi dia dah siap nasihatkan kat sini, kalau nak guna free je beskal ni, setiap 30 minit kene hantar beskal, pastu pinjam semula. Bagus kan?. Stesen beskal ni ada merata-rata, bukannya kalau pinjam kat stesen B, kene hantar kat situ jugak. Hehe

Dah nak kayuh beskal, kene la pakai helmet. Sila dapatkan helmet ni yang sangat comel dengan harga 5 Aud saje kat mana2 kedai 7 eleven. Murah tahap gaban. En. Hubby tak puas hati tengok helmet aku yang cantik dan murah. Hehehe. Kat sini kene pakai helmet, kalo tak kene saman.

 Heheh, baca jangan tak baca..

Inilah tasik kat Albert Park. Aku sebenarnya berhenti kejap tu, penat mengayuh hahaha

Pengalaman ni antara yang paling best. Walaupun penat, aku sebenarnya sangat enjoy mengayuh beskal. Dapat merasa kepayahan melawan angin kuat, huhu.

No comments:

Post a Comment