Thursday 5 April 2012

It's Autumn in my heart


Cantiknya langit dan awan.. suka suka. SubhanAllah..

Fuhh!! Tajuk entry yang membuatkan aku sendiri rasa nak pensan. Kwang kwang. 1 April 2012, is officially Autumn. Summer telah mengucapkan bai bai dan memberi laluan pada autumn pulak untuk mengekspresikan musimnya. Sejujurnya aku tak terasa kedatangan autumn kecuali bila melihat daun-daun mula kekuningan dan berguguran dengan sangat cantik. SubhanAllah. Suhu di Melbourne masih lagi sama. Bermain hiding and seek setiap waktu. Adakala sejuk sampai menggigil ( aku je la, sebab tak cukup lemak ) dan adakalanya panas perit membahang. Antara keduanya, aku lebih suka panas, tapi taklah time panas perit tu. Sebab bila panas, sangat best untuk keluar dan orang akan penuh di taman dan makan merata-rata. Dalam erti kata lain, bila panas je terus meriah. 


Sekarang ni minggu pertama Autumn dan suhu hari ni 24. Cuaca sangat cantik dan langit biru. Lepas ni akan sejuk dan suhu jadi belas-belas huhu. Aku akan kebekuan dan memakai cardigan serta stokin dalam rumah. Sebenarnya apa pun suhu dan cuaca, aku tetap akan enjoy sepenuhnya. Menghargai ruang, peluang dan ketika. Alhamdulillah, dibenarkan untuk merasai semua anugerah Allah ini. Alhamdulillah.

Selamat datang autumn..biarkan daun kering itu berguguran...


Suasana waktu pagi di Melbourne. Masa ni jam 9.26 pagi. Sejuk gaban dengan suhu 14 ( sejuk tang angin, sebab angin kuat )

Matahari masih bersembunyi balik awan..

Daun maple berguguran dan bertaburan. En.Hubby telah menjadi model di situ.. kekeke



Note: Lupa nak share, kami berdua terlewat bangun untuk solat subuh gara-gara pertukaran masa dan musim. Terjaga bila alam berbunyi jam 6.30, tapi waktu sebenarnya adalah 7.30 pagi. Huhuhu, mangsa keadaan. 1 April bermulanya autumn dan secara automatik ( subhanAllah ) masa terus berubah, siang telah menjadi semakin pendek dan malam menjadi semakin panjang. Pada waktu summer, beza antara Malaysia dan Oz ialah 3 jam, tapi pada waktu Autumn beza masa adalah 2 jam. Jam 6 petang sama gelap macam jam 8 malam di Malaysia.

No comments:

Post a Comment