Saturday 7 April 2012

IMAX Melbourne

Kelmarin adalah hari untuk merayap. En.Hubby telah bawa aku ke IMAX untuk tengok Titanic 3D. Yeay!!. IMAX ni satu bangunan dengan Melbourne Museum. Setentang dengan museum ni pulak ialah Royal Exhibition Building. So, banyaklah tempat bole jalan-jalan dan snap pic. Tapi, yang sedihnya kami tak di benarkan masuk ke Royal Exhibition Building. Kebetulan tengah ada Islamic Conference Australia kat situ. Nak masuk kene bayar duit sebagai participant.Huhu. Takpe, takde rezeki. Mungkin lain kali je. 


Neway, aku nak cerita pasal IMAX. IMAX ni adalah wayang version skrin besar tahap gaban. Saiz skrin dia sama dengan 7 tingkat bas. Imagine la sendiri ye. Bila aku google, kat Malaysia pun ada IMAX. Aku tak pernah pergi. Kalau kat Malaysia ada kat Berjaya Times Square.


Kat sini, IMAX Melbourne adalah skrin yang ke tiga terbesar di dunia. Huhu, aku sangat teruja nak masuk sebab nak tengok sangat kat dalam tu macam mana. Jam 2.50 aku dah beratur untuk masuk ke dalam. Masuk je ke dalam, aku ternganga sekejap melihat skrin yang besar tahap apa pun tk tahu la nak cakap. Ruang dalam dia macam kat Istana Budaya, dengan kerusi yang sedikit cerun berbanding panggung wayang biasa. Aku cari seat, cepat-cepat snap pic. Tetapi almaklum sajelah, dalam wayang yang tak berapa nak cerah macam mana la nk snap pic skrin yang besar tu. Skrin ni berukuran 32 meter x 23 meter, huh!. Besar kan?.Ini ada info pasal IMAX . Bole baca kat situ sebab aku malas nak translate. Hahah. 


Jadi model IMAX jup, hehehe. Ni kat bahagian luar

Masuk je, terpampang kat lantai. Biggest screen. Yup, the biggest screen in OZ

Tempat beli tiket, En. Hubby dah beli tiket secara online

Tempat lepak sementara tunggu nak masuk

Rasa tak cukup kerusi?

Skrin kat dalam, heheheh

IMAX kat sini hanya untuk filem 3D sahaja. Kalau nak tengok filem tak 3D, kene cari wayang lain le huhu. 

That's all for now. Nanti merapu lagi..


No comments:

Post a Comment